سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای درس خواندن آنلاین چه مواردی را باید بدانید؟

این روزها بیشتر دوره های درسی و حتی سمینارها به شکل آنلاین برگزار می شوند. اگر به تازگی به تحصیل و درس خواندن آنلاین روی آورده‌اید، یک سری راهنمایی‌ها و ترفندهایی وجود دارند که می‌توانید برای موفقیت در یادگیری تقریبا همه موضوعات آنلاین، از آن‌ها استفاده کنید. اگر منبع اصلی مطالعه شما برای یک دوره یا پروژه جدید، اینترنت می‌باشد، مهم است که عادت‌های مطالعه خوب را بدانید‌ و آن‌ها را به کار بگیرید و با یک طرح و برنامه‌ریزی به مطالعه بپردازید و از منابعی که در اختیار دارید نهایت بهره را ببرید.

درس خواندن آنلاین

1.یک برنامه روزانه تنظیم کنید.
درس خواندن هر روز در یک زمان معین، یک عادت ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند بهتر تمرکز کنید. علاوه بر این، تنظیم ساعت شروع و پایان می‌تواند باعث شود درس خواندن آنلاین کمتر استرس‌زا به نظر برسد. بهتر است موضوعات درس را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کرده و برای تمام کردن هر یک از این بخش‌ها برنامه ریزی کنید.

2.برای درس خواندن آنلاین اطمینان حاصل کنید که به اینترنت متصل هستید و قطعی نخواهید داشت.
بزرگترین اشتباه دانش آموزان یا دانشجویانی که می‌خواهند آنلاین تحصیل کنند، عدم انتخاب خدمات اینترنت قابل اعتماد و سریع است. این امر برای دسترسی به تمام اسناد لازم، برنامه‌های دوره‌ها و سایر اطلاعات در سراسر کلاس ضروری است.

3. از منابعی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید.
اگر می‌توانید، برای درس خواندن آنلاین از منابع آنلاینی استفاده کنید که توسط یک دانشگاه، کتابخانه ( online library ) یا آژانس دولتی پشتیبانی می‌شوند. اگر شما در حال گذراندن یک دوره آنلاین هستید به احتمال زیاد به عنوان بخشی از کلاس به بسیاری از سایت‌های مرجع دسترسی دارید. با این حال، با قرار دادن چند لحظه برای بررسی منبع، نویسنده و سایر اطلاعات، می‌توانید دقت و مشروعیت هرگونه منابع آنلاین را تعیین کنید.

مطالعه آنلاین

4.مطالعه موثر داشته باشید.
استاد شما باید یک مرور کلی از مباحث دوره که ممکن است در قالب برنامه درسی و یا لیست اهداف دوره بیاید، ارائه دهد. با این حال، صرف زمان برای ایجاد برنامه کلی خود می‌تواند به شما کمک کند تا مفاهیم اصلی را بهتر درک کنید و همچنین برنامه دوره را در برنامه‌های شخصی و کاری خود ترکیب کنید.

5.یادداشت برداری کنید.
نوشتن یادداشت‌ها در متن، مطالب مرجع و کلاس‌ها یک راه عالی برای درک بهتر و به خاطر سپردن آنچه که مطالعه می‌کنید است. اگر در کامپیوتر یا تبلت یادداشت برداری کنید، وقتی به دنبال اطلاعات خاصی هستید، بعدا راحت‌تر می‌توانید آن را پیدا کنید‌. اگر ترجیح می‌دهید یادداشت‌ها را روی کاغذ بنویسید، زمان بگذارید تا آن‌ها را مرتب نگه دارید و دسته بندی کنید، بنابراین شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید.

6. هنگام درس خواندن آنلاین دقت به خرج دهید.
با دقت بخوانید. چه در حال تکمیل خواندن مطالبی هستید که برای کل کلاس اختصاص داده شده‌اند یا به صورت خودجوش در حال مطالعه مقالات و منابع هستید، برای خواندن، ارزیابی و درک دقیق مطالب وقت بگذارید. برنامه ریزی شما باید به گونه‌ای باشد که در هر زمان فقط یک درس را مطالعه کنید ولی در عین حال یک درک کلی از مفاهیم اصلی درس جلسه بعد داشته باشید.

امیدواریم این مقاله ویستامگ شما را در خواندن دروس به روش آنلاین یاری کند. برای خواندن سایر مقالات آموزشی می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید.