سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید مکمل غذایی و ویتامین مصرف کرد؟

بدن ما برای داشتن عملکردی صحیح در طول شبانه روز و مقاومت در برابر بیماری ها به انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد که به سلامت بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. این مواد معدنی و ویتامین ها از طریق برنامه غذایی و مصرف مواد غذایی و میوه ها و سبزیجات در بدن تامین خواهند شد. اما گاهی میزان مصرفی این ویتامین ها و مواد معدنی در برنامه غذایی کمتر از میزان مناسب برای سلامت بدن انسان است. در چنین مواردی می توان این کمبود را به کمک مصرف مکمل های مواد غذایی و مولتی ویتامین ها تامین کرد. 

مکمل غذایی


اهمیت مصرف مکمل غذایی و مولتی ویتامین 

همان طور که گفته شد ممکن است گاهی مصرف برخی از ویتامین ها و مواد معدنی با توجه به رژیم و برنامه غذایی متعادل نباشد. بنابراین مصرف مکمل غذایی این مشکل کمبود را برطرف خواهد کرد.
به علاوه بدن افراد بیمار گاهی به برخی از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز بیشتری دارد. این نیاز به کمک مصرف مولتی ویتامین ها برطرف خواهد شد. 
گاهی هم افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند و نمی توانند برخی از مواد غذایی را مصرف کنند، برای این که بتوانند به میزان کافی ویتامین و مواد معدنی دریافت کنند نیاز به مصرف این مکمل ها خواهند داشت.

بهترین مکمل های غذایی و مولتی ویتامین ها 

1-کلسیم: این مواد معدنی که برای سلامت استخوان ها بسیار ضروری است در لبنیات یافت می شود. مصرف مکمل غذایی کلسیم در افراد سالخورده که معمولا در سنین بالا دچار پوکی استخوان می شوند کاملا مناسب و ضروری است.

مصرف مکمل های غذایی

2-ویتامین D: کمبود ویتامین D منجر به بروز بسیاری از بیماری هایی می شود که در سنین بالا نشان داده می شوند. این ویتامین همچنین برای جذب کلسیم که قبلا به آن اشاره شد کاملا ضروری است.
منابع غذایی ویتامین D، شامل نور خورشید، ماهی و فرآورده های لبنی غنی شده، غلات و حبوبات است ولی در کل ویتامین D بدست آمده از مواد غذایی به سختی جذب می شود. بنابراین مکمل ویتامین D شما را در دریافت و جذب این ویتامین یاری خواهد کرد.

3-آهن: کمبود آهن معمولا معضلی است که بیشتر بانوان با آن درگیر هستند. آهن معمولا از مواد غذایی چون عدس، گوشت قرمز، اسفناج و ... قابل دریافت هستند. اما از آنجا که جذب آهن برای بدن کمی دشوار است، بسیاری از افراد با مشکل کمبود آهن یا کم خونی مواجه هستند. مصرف مکمل ها و قرص های آهن می تواند تا حد زیادی این مشکل را رفع کند. البته برای تعیین میزان و نحوه مصرف قرص آهن لازم است حتما با پزشک مشورت شود.

4-ویتامین C: ویتامین یکی از ویتامین هایی است که به بدن در جذب بهتر آهن کمک کند، بنابراین اگر با کمبود آهن مواجه هستید یا قرص آهن مصرف می کنید می توانید مکمل های ویتامین C را برای جذب بهتر آهن در بدن مصرف کنید.

امیدواریم این مقاله ویستامگ شما را با اهمیت مصرف مکمل های غذایی و ویتامین ها آشنا کرده باشد. البته فراموش نکنید مصرف هرگونه مکمل و گاه مولتی ویتامین ها باید با مشورت پزشک و تایید او انجام گیرد.